گوگل و مایکروسافت، دو غول فناوری بزرگ، بیش از برخی کشورها مصرف برق دارند. با این حال، این دو شرکت پیشرو در زمینه اتخاذ انرژی های تجدیدپذیر در صنعت فناوری نیز هستند.
ظرفیت محاسباتی و نیاز به مراکز داده بزرگ و پر مصرف، دلیل اصلی این مصرف بالای انرژی است. گوگل و مایکروسافت برای پردازش حجم عظیمی از داده ها، تحلیل ها و خدمات ابری مدرن، نیازمند زیرساخت های قدرتمند کامپیوتری هستند.

با توجه سهم بالایی که این دو شرکت در اقتصاد آمریکا ایفا کرده اند بعید نیست که دولت های این کشور نیز در تهیه و تأمین این سطح از انرژی به این شرکت ها کمک به سزایی کرده باشد، با این حال خود این شرکت ها نیز ایده هایی در تولید انرژی مورد نیاز خود دارند.
هر دو شرکت تلاش های قابل توجهی برای افزایش کارآیی انرژی و استفاده از منابع انرژی پاک انجام داده اند. گوگل قصد دارد تا سال 2030 به طور کامل از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کند.
با توجه به نقش حیاتی فناوری در زندگی امروز، کاهش ردپای کربن این شرکت ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر محیط زیست داشته باشد. جلوگیری از تشدید گرمایش زمین و حفاظت از منابع طبیعی، نیازمند تلاش همه جانبه و حمایت سراسری است.
منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور TomsHardware پیرامون مصرف برق گوگل و مایکروسافت