نویسنده: محمد مهدی میرزابیکی نائینی     تاریخ خبر 1403/04/19

9900X رکورد 14900K را در پردازش تک هسته ای شکست

9900X رکورد 14900K را در پردازش تک هسته ای شکست

لو رفتن بنچمارک پردازنده های سری جدید اینتل حاکی از شکسته شدن رکورد 14900K دارد.

طبق گزارش‌ها، آخرین پردازنده پرچم‌دار AMD در بنچمارک Geekbench، توانسته رکورد جدیدی در حالت تک هسته‌ای به ثبت برساند. پردازنده Ryzen 9 9900X از معماری Zen 5 بهره می‌برد و از ۲۴ هسته‌ی فیزیکی تشکیل شده است.

بر اساس نتایج بنچمارک، این پردازنده توانسته فرکانس کاری بالای ۵.۶۵ گیگاهرتز را محقق کند. با توجه به این که سرعت بوست اعلام شده برای این مدل ۵.۶ گیگاهرتز است، احتمالاً از تکنولوژی‌های Precision Boost و XFR برای دستیابی به چنین سرعت بالایی بهره برده است.

در بخش نمره تک هسته‌ای Geekbench، Ryzen 9 9900X با کسب امتیاز ۲۰۹۷، رتبه نخست را در اختیار گرفته است. این نمره، حدود ۶ درصد بالاتر از رکورد قبلی پردازنده‌های دسکتاپ است که متعلق به Core i9-14900K اینتل بود.

علیرغم اینکه هنوز جزئیات کامل معماری Zen 5 منتشر نشده، اما گفته می‌شود که شامل بهبودهای قابل توجهی در زمینه عملکرد IPC و همچنین افزایش کارایی انرژی خواهد بود. انتظار می‌رود که پردازنده‌های Zen 5 از جمله 9900X، گام بزرگی در افزایش توان پردازشی محاسبات تک هسته‌ای باشند.

براساس این نتایج اولیه، به نظر می‌رسد که AMD در نبرد بر سر عملکرد، بار دیگر موفق شده است لقب پردازنده پرچم‌دار قدرتمند را برای سری جدید محصولاتش تصاحب کند.

 

منبع: برگرفته از سایت ویدیوکاردز VideoCardz پیرامون شکسته شدن رکورد 14900K

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان