نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/04/27

گوگل و مایکروسافت از برخی کشور های بیشتر برق مصرف می‌کنند!

گوگل و مایکروسافت از برخی کشور های بیشتر برق مصرف می‌کنند!

گزارش های مصرف برق حاکی از این است که این دو شرکت، مصرفی معادل و بعضا بیشتر از برخی کشور ها دارند.

گوگل و مایکروسافت، دو غول فناوری بزرگ، بیش از برخی کشورها مصرف برق دارند. با این حال، این دو شرکت پیشرو در زمینه اتخاذ انرژی های تجدیدپذیر در صنعت فناوری نیز هستند.

ظرفیت محاسباتی و نیاز به مراکز داده بزرگ و پر مصرف، دلیل اصلی این مصرف بالای انرژی است. گوگل و مایکروسافت برای پردازش حجم عظیمی از داده ها، تحلیل ها و خدمات ابری مدرن، نیازمند زیرساخت های قدرتمند کامپیوتری هستند.

با توجه سهم بالایی که این دو شرکت در اقتصاد آمریکا ایفا کرده اند بعید نیست که دولت های این کشور نیز در تهیه و تأمین این سطح از انرژی به این شرکت ها کمک به سزایی کرده باشد، با این حال خود این شرکت ها نیز ایده هایی در تولید انرژی مورد نیاز خود دارند.

هر دو شرکت تلاش های قابل توجهی برای افزایش کارآیی انرژی و استفاده از منابع انرژی پاک انجام داده اند. گوگل قصد دارد تا سال 2030 به طور کامل از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کند.

با توجه به نقش حیاتی فناوری در زندگی امروز، کاهش ردپای کربن این شرکت ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر محیط زیست داشته باشد. جلوگیری از تشدید گرمایش زمین و حفاظت از منابع طبیعی، نیازمند تلاش همه جانبه و حمایت سراسری است.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور TomsHardware پیرامون مصرف برق گوگل و مایکروسافت

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان