نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/04/27

سیستم جدید ذخیره سازی اطلاعات که می‌تواند آن ها را 5000 سال نگهداری کند.

سیستم جدید ذخیره سازی اطلاعات که می‌تواند آن ها را 5000 سال نگهداری کند.

شرکت Cerabyte از سیستم ذخیره سازی جدید خود با استفاده از ذخیره سازی سرامیکی رونمایی کرد.

شرکت Cerabyte به تازگی یک سیستم جدید ذخیره سازی بلندمدت را در ایالات متحده معرفی کرده است. این سیستم از فناوری نوظهور "ذخیره سازی سرامیکی" استفاده می کند که می تواند داده ها را برای بیش از 5000 سال ذخیره کند.

سیستم ذخیره سازی Cerabyte از لایه های نانو سرامیکی روی صفحات شیشه ای استفاده می کند. با استفاده از پالس های لیزر قوی، الگوهای قابل خواندن برای ذخیره اطلاعات در این لایه های سرامیکی ایجاد می شوند، این فناوری می تواند در برابر حرارت، رطوبت، تابش و دیگر عوامل مخرب محیطی مقاوم باشد.

یکی از مزایای اصلی این سیستم ذخیره سازی، عدم نیاز به انرژی برای نگهداری داده هاست. یک بار که اطلاعات در سرامیک حکاکی شد، آن را می توان به طور نامحدود و بدون نیاز به انرژی ذخیره کرد، این امر می تواند در کاهش هزینه های عملیاتی و انرژی مراکز داده کمک کند.

Cerabyte در حال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی و سرعت انتقال داده های این فناوری جدید است، آنها امیدوارند که این سیستم بتواند برای ذخیره سازی بلندمدت داده های مهم مانند آرشیوهای دیجیتالی، اسناد تاریخی و حتی اطلاعات ژنتیکی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور TomsHardware پیرامون سیستم جدید ذخیره سازی با توان نگهداری 5000 ساله از اطلاعات

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان