نویسنده: محمد حسین حبیبی     تاریخ خبر 1403/07/28

لغو پروژه کیت توسعه اسنپ‌دراگون

لغو پروژه کیت توسعه اسنپ‌دراگون

لغو پروژه کیت توسعه اسنپ‌دراگون: نزدیک‌ترین نسخه به پردازنده‌های سری X اسنپ‌دراگون برای کامپیوترهای رومیزی

کوالکام به تازگی اعلام کرده که پروژه "کیت توسعه" مبتنی بر پردازنده‌های قدرتمند Snapdragon X Elite لغو شده و تمامی سفارش‌ها بازپرداخت خواهند شد. این کیت توسعه به منظور آشنایی بیشتر برنامه‌نویسان با پلتفرم ARM طراحی شده بود تا اپلیکیشن‌های بومی سازگار با این معماری را ایجاد کنند. عرضه لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر پردازنده‌های اسنپ‌دراگون X در آینده نزدیک نیز به این هدف کمک خواهد کرد.

کیت توسعه اسنپ‌دراگون، همانطور که از نام آن پیداست، برای این منظور طراحی شده بود که به توسعه‌دهندگان بیشتری امکان تجربه این پلتفرم را بدهد و به دلیل استفاده از قوی‌ترین پردازنده موجود از سری اسنپ‌دراگون X، گزینه‌ای مناسب برای توسعه اپلیکیشن‌ها بود. با این حال، کوالکام امروز اعلام کرد که این پروژه لغو شده و به مشتریانی که دستگاه خود را دریافت نکرده‌اند، هزینه بازگردانده خواهد شد. شرکت همچنین عنوان کرده که این دستگاه به استانداردهای معمول آن‌ها نرسیده است.

پیام شرکت کوالکام برای مشتری ها :

مشتری گرامی،

لطفاً این پیام مهم از طرف شرکت کوالکام را مطالعه کنید:

"در کوالکام، ما به نوآوری در تکنولوژی‌های پیشرو و ارائه تجربیات برتر به مشتریان ارزشمند خود متعهد هستیم. عرضه بیش از ۳۰ دستگاه کامپیوتر مبتنی بر پردازنده‌های سری اسنپ‌دراگون X نشان‌دهنده توانایی ما در ارائه تکنولوژی پیشرفته و علاقه صنعت کامپیوتر به حرکت به سوی نسل بعدی این فناوری است. با این حال، محصول "کیت توسعه" نتوانسته به طور کامل به استانداردهای معمول ما از نظر کیفیت برسد و بنابراین تصمیم گرفته‌ایم که پشتیبانی از این محصول را به طور نامحدود متوقف کنیم.

ارتباط با جامعه توسعه‌دهندگان برای کوالکام اهمیت زیادی دارد. اگر مایلید بیشتر درباره Windows on Snapdragon بدانید، می‌توانید از طریق دیسکورد یا پورتال توسعه‌دهندگان ما در سایت Qualcomm.com با ما در ارتباط باشید. همچنین، اگر آماده‌اید تا اپلیکیشن‌های نسل بعدی خود را برای کامپیوترهای هوش مصنوعی توسعه دهید، به Qualcomm Device Cloud (QDC) مراجعه کنید.

کوالکام مجوز بازپرداخت هرگونه هزینه انجام‌شده از طریق Arrow را صادر کرده است."

بر این اساس، ما در حال انجام مراحل کامل بازپرداخت هزینه خرید شما هستیم. این اعتبار/بازپرداخت را باید ظرف ۱۰ روز کاری دریافت کنید. نیازی به بازگرداندن محصول (در صورتی که دریافت کرده‌اید) نیست. متأسفانه، تمامی سفارش‌های در انتظار نیز لغو خواهند شد.

از درک و همکاری شما سپاسگزاریم

 

snapdragon

Arrow به عنوان یک نماینده فروش رسمی Dev Kit فعالیت می‌کرد و پیش از خود شرکت Qualcomm، قیمت این سیستم را اعلام کرد. نکته مهم این است که تاکنون هیچ اشاره‌ای به نسخه به‌روزرسانی شده یا جانشینی که با سیستم Oryon V2 عرضه شود، نشده است. تا به حال، این Dev Kit نزدیک‌ترین محصول Qualcomm به رایانه‌های رومیزی بود، هرچند از نظر فنی یک Mini-PC به شمار می‌رفت.

یکی از مشکلات اصلی این دستگاه به سخت‌افزار آن مربوط نمی‌شد، بلکه به انتخاب سیستم‌عامل بود. استفاده از نسخه Windows 11 Home به جای نسخه Pro، یکی از مشکلات این Dev Kit بود. از طرفی، مایکروسافت همچنان گزینه‌ای برای دانلود ISO های ARM ارائه نمی‌دهد، که این مسئله باعث شده امکان به‌روزرسانی سیستم‌عامل تقریباً غیرممکن باشد. از نظر سخت‌افزاری، دستگاه کمی پرصدا بود، اما نه به شکلی که «غیرقابل تحمل» باشد. با این حال، چون احتمالاً توسعه‌دهندگان ساعت‌های طولانی از آن استفاده می‌کردند، تجربه کاربری مطلوبی که Qualcomm انتظار داشت را ارائه نمی‌داد.

 

برای اطلاعات بیشتر به videocardz مراجعه بفرمایید

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان