نویسنده: محمد حسین حبیبی     تاریخ خبر 1403/07/29

پردازنده‌های جدید Ryzen 9000X3D

پردازنده‌های جدید Ryzen 9000X3D

گیگابایت با یک اعلامیه پردازنده‌های جدید Ryzen 9000X3D را تأیید کرده است.

گیگابایت با یک اعلامیه جذاب و غافلگیرکننده، پردازنده‌های جدید Ryzen 9000X3D را تأیید کرده است، حتی پیش از آنکه AMD به طور رسمی آن‌ها را معرفی کند. در این اعلامیه، فناوری نوآورانه "X3D Turbo Mode" معرفی شده که قرار است عملکرد پردازنده‌های Ryzen 7000 X3D و Ryzen 9000 را به سطوح جدیدی برساند. این ویژگی بر روی مادربردهای جدید X870/X870E و حتی مادربردهای سری 600 موجود قابل اجرا خواهد بود.

 

در ابتدا، گیگابایت ظاهراً قصد نداشت به پردازنده‌های X3D اشاره کند، اما در ادامه مستقیماً به این سری اشاره کرده و تصویر منتشر شده نیز مادربرد X870 AORUS Master را به همراه پردازنده Ryzen 5 9600X نشان می‌دهد که نسخه‌ای غیر X3D است.

 

با استفاده از این فناوری، گیگابایت به بهبودهای قابل توجهی در عملکرد اشاره کرده است، از جمله نرخ فریم بالاتر و کاهش تأخیر در بازی‌ها. تست‌های اولیه نشان می‌دهند که X3D Turbo Mode می‌تواند تا ۳۵ درصد بهبود عملکرد برای پردازنده‌های 9000X3D و تا ۲۰ درصد برای پردازنده‌های غیر X3D از همین سری به ارمغان بیاورد. این افزایش عملکرد، مخصوصاً برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای که به دنبال حداکثر کارایی هستند، اهمیت زیادی دارد.

 GIGABYTE

همچنین می توانید عملکرد سری Ryzen 9000X3D طبق گزارش MSI را مطالعه کنید 

 

نکته جالب اینجاست که بیانیه خبری جزئیات فنی زیادی درباره نحوه کارکرد این حالت ارائه نداده و تنها به آن به عنوان یک ویژگی "انقلابی" در BIOS اشاره شده است. همچنین، قرار است این قابلیت از طریق نسخه AGESA 1.2.0.2a و در همکاری با نرم‌افزار AORUS AI Snatch عرضه شود تا تجربه بازی و استفاده روزمره از سیستم‌ها را بهبود ببخشد.

 

این ویژگی به طور خاص برای پردازنده‌هایی با فناوری 3D V-Cache طراحی شده، اما افزایش عملکرد در پردازنده‌های غیر X3D نیز کاملاً شگفت‌انگیز است، و این نکته باعث جذابیت بیشتر این فناوری برای کاربران مختلف خواهد شد.

 

برای اطلاعات بیشتر به Gigabyte مراجعه بفرمایید

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان