نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/04/31

کراودسترایک منجر به خرابی 8.5 میلیون دستگاه ویندوز شد.

کراودسترایک منجر به خرابی 8.5 میلیون دستگاه ویندوز شد.

مایکروسافت یک ابزار بازیابی برای حل این مشکل منتشر کرد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امنیتی اخیر ویندوز، به‌روزرسانی نرم‌افزار کراودسترایک (CrowdStrike) بود که باعث از کار افتادن و ریست شدن میلیون‌ها دستگاه ویندوزی شد. مایکروسافت اکنون یک ابزار بازیابی برای کمک به حل این مشکل منتشر کرده است.

بر اساس پست وبلاگ مایکروسافت، این شرکت اعلام کرد که حدود 8.5 میلیون کامپیوتر از این مشکل متأثر شده‌اند. این مشکل در نتیجه بروزرسانی نادرست نرم‌افزار امنیتی کراودسترایک رخ داد که باعث بروز خطای صفحه آبی مرگ (BSOD) در ویندوز می‌شد.

مایکروسافت برای حل این مشکل، یک ابزار بازیابی جدید ارائه کرده است. این ابزار برای حل سریع مشکلات ناشی از بروزرسانی کراودسترایک طراحی شده است. کاربران می‌توانند این ابزار را از مرکز دانلود مایکروسافت دریافت کنند.

این ابزار قابلیت‌های مختلفی دارد که از بین رفتن فایل‌های سیستم، بازگردانی تنظیمات پیش‌فرض، پاک کردن برنامه‌های کراودسترایک و حتی بازیابی کامل سیستم عامل را امکان‌پذیر می‌کند.

این اتفاق نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای امنیتی شرکت‌های بزرگ می‌توانند چقدر مخرب باشند. شرکت‌ها باید بیشتر در زمینه کنترل کیفیت و آزمایش دقیق به‌روزرسانی‌های خود تلاش کنند تا از این گونه مشکلات جلوگیری شود.

مایکروسافت نیز باید سیستم‌های امنیتی خود را برای جلوگیری از این گونه مشکلات تقویت کند. در غیر این صورت، اعتماد کاربران به محصولات ویندوز می‌تواند آسیب ببیند.

 

برگرفته از سایت تامزهاردور TomsHardware پیرامون انتشار نرم افزار بازیابی برای مشکل آپدیت امنیتی CrowdStrike

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان