نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/05/02

احتمال عرضه B20 برای چین

احتمال عرضه B20 برای چین

Nvidia قصد دارد به علت تحریم های آمریکا علیه چین، بار دیگر برای این کشور کارت گرافیک مخصوص تولید کند.

NVIDIA B20 طبق گزارش ها یک تراشه جدید Blackwell برای هوش مصنوعی در چین است که قرار است در اواخر امسال عرضه شود.

NVIDIA در حال توسعه یک تراشه جدید هوش مصنوعی برای بازار چین است که B20 نام دارد. این تراشه جدید احتمالاً بخشی از سری Blackwell خواهد بود که برای هوش مصنوعی و مراکز داده طراحی شده است.

Blackwell یک معماری جدید از NVIDIA برای واحدهای پردازش تانسور (TPU) است که برای پردازش الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده است. این معماری قرار است جایگزین معماری قدیمی‌تر Ampere شود

تراشه B20 ظاهراً برای رفع نیازهای بازار چین طراحی شده است. این امر  به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده بر صادرات برخی از تراشه‌های پیشرفته هوش مصنوعی به چین است.

هنوز جزئیات زیادی در مورد مشخصات فنی B20 در دسترس نیست. با این حال، انتظار می‌رود این تراشه در کنار B100 و B200 که قبلاً معرفی شده‌اند، در سری محصولات Blackwell NVIDIA قرار گیرد.

عرضه تراشه‌های Blackwell مانند B20 می‌تواند به NVIDIA کمک کند تا جایگاه خود را در بازار رو به رشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در چین تقویت کند.

 

منبع: برگرفته از سایت ویدیوکاردز VideoCardz پیرامون گرافیک هوش مصنوعی B20 برای چین

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان