نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/05/02

Zen 5 با فناوری 3 نانومتری در راه است.

Zen 5 با فناوری 3 نانومتری در راه است.

پدر Zen طی مصاحبه اخیر خود، مهر تاییدی به شایعات هفته گذشته زد.

سکوت AMD درباره معرفی جزئیات فناوری چیپست های نسل های آینده مانند Zen 5 با فناوری 3 نانومتری TSMC شکسته شده است. در یک مصاحبه اختصاصی با مایک کلارک از AMD، وی چشم انداز جدیدی را از پردازنده های آینده معرفی کرده است.

مایک کلارک که به پدر Zen معروف است، اعلام کرد که پردازنده های Zen 5 از فرایند 3 نانومتری پیشرفته TSMC بهره خواهند برد که آنها را سریعتر از نسل فعلی Zen 4 خواهد کرد. وی همچنین از هسته های کوچک تر Zen 5c برای دسک تاپ ها خبر داد. این اعلام رسمی در واقع مهر تاییدی بود بر شایعاتی که هفته پیش پیرامون این فناوری ها پخش شد و در سایت نیز پیرامون آن مقداری مطلب قرار دادیم.

با استفاده از فرایند 3 نانومتری TSMC، AMD می تواند ترانزیستورهای بیشتری را در همان فضا جای دهد که منجر به افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی می شود. این امر همچنین به AMD اجازه می دهد تا ویژگی های جدیدی را به پردازنده های خود اضافه کند.

این گام بزرگ فناورانه می تواند AMD را در رقابت با اینتل که همچنان از فرایند 7 نانومتری Intel 4 استفاده می کند، پیشی دهد، با این حال، اینتل نیز در حال کار بر روی فناوری های جدید خود است و این رقابت می تواند برای مصرف کنندگان مفید باشد.

در پایان، معرفی پردازنده های Zen 5 با فناوری 3 نانومتری TSMC یک گام بزرگ برای AMD خواهد بود و ممکن است آنها را در صدر عرصه پردازنده ها قرار دهد.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور TomsHardware پیرامون معرفی نسل های بعدی فناوری های پردازنده های AMD

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان