نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/10

Vido هوش مصنوعی تولید ویدیوی چینی

Vido هوش مصنوعی تولید ویدیوی چینی

این هوش مصنوعی متن را به ویدیو تبدیل می‌کند و رقیب sora است.

Vidu، یک مدل بزرگ AI برای تولید ویدئو، به تازگی در نشست Zhongguancun Forum 2024 در پکن معرفی شده است. این مدل، حاصل همکاری دانشگاه تسینگهوا و شرکت فناوری AI چینی ShengShu است و اولین مدل هوش مصنوعی ویدیویی در چین محسوب می‌شود که قابلیت‌های بی‌نظیری از جمله مدت زمان طولانی‌تر، یکپارچگی و پویایی بالا در تولید ویدئو دارد.

این مدل بومی چین، در پردازش و ایجاد محتوای مرتبط با عناصر فرهنگی همچون پاندا و اژدهای چینی، از عملکرد ویژه‌ای برخوردار است. بنا بر ادعای شرکت سازنده، معماری اولیه Vidu در سال 2022 ارائه شده و مشابه معماری Diffusion Transformer در مدل Sora (OpenAI) است.

قابلیت‌ها و کیفیت ویدئویی Vidu

Vidu، این رقیب جدید Sora، می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p و مدت 16 ثانیه تولید کند. این مدل پیشرفته، برای تبدیل توضیحات متنی به ویدئوهای پویا و با کیفیت بالا طراحی شده است. Vidu نه تنها محتوا را در سطح پایه تفسیر می‌کند، بلکه از متن ورودی، ویدئوهایی واقع‌گرایانه با طیف گسترده‌ای از صحنه‌ها، شخصیت‌ها و حرکات ایجاد می‌نماید.

این مدل، سیر ویدئویی مرتبط با داستان یا دستورالعمل‌های توضیح داده شده در متن را با تنظیمات، تعاملات و حرکات متناسب با خط داستانی تولید می‌کند.

در یک نمایش زنده، Vidu توانست دنیای فیزیکی واقعی را شبیه‌سازی کند و صحنه‌هایی را براساس قوانین فیزیکی واقعی از جمله روشنایی و سایه‌های واقع‌گرایانه و حالات چهره جزئی ایجاد نماید، علاوه بر آن، این مدل قادر به تولید دنباله‌های پویای پیچیده به جای تصاویر ساکن است.

دسترسی به Vidu

با وجود عملکرد بسیار امیدوارکننده این مدل، اما سوال اصلی این است که آیا کاربران می‌توانند به Vidu دسترسی داشته و قابلیت‌های آن را آزمایش کنند؟ در کل، می‌توان گفت این امکان با محدودیت‌هایی وجود دارد. Vidu به صورت آزاد از طریق لینک در دسترس عموم نیست، اما هرکس می‌تواند برای دریافت دسترسی به این مدل AI ویدئویی جدید چینی درخواست بدهد. برای ارسال درخواست دسترسی به Vidu، مراحل زیر را باید انجام داد:

 

  1. به لینک https://www.shengshu-ai.com/home بروید.
  2. دکمه آبی رنگ را در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  3. یک فرم با چند فیلد مشاهده خواهید کرد. آن را تکمیل کنید.
*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان