برای اطلاعات اولیه ابتدا این مقاله را مطالعه نمایید.
این شرکت علاوه بر این که توصیههای مربوط به تنظیمات بایوس (BIOS) را به شرکای سختافزاری خود ارائه کرده است (لینک خبر)، خود همچنان معتقد است خرابی ها و کرش کردن های بازی ها و برنامه های مختلف منشأ های دیگری نیز در پارامتر هایی غیر از تنظیمات بایوس مادربورد ها دارند و سعی کرده همه تقصیرات را گردن سازنده های مادربودر نیندازد.
نسخه جدید بایوس باید عملکرد پردازشی پردازندههای Core i9 را بهبود بخشد، گزارشها حاکی از آن است که این پردازندهها با افزایش کارایی، دچار مشکلاتی مانند قطع برق، ریست شدن ناگهانی و خرابیهای مربوط به کرش شدن سیستم میشوند، موارد مشابهی نیز در انجمنهای کاربری گزارش شده است.
مهندسان اینتل پیشنهادهایی را برای تنظیمات بایوس ارائه کردهاند تا به شرکای سختافزاری در حل این مشکل کمک کنند، با این حال، هنوز زمان دقیق عرضه بهروزرسانیهای بایوس با این تنظیمات برای کاربران نهایی مشخص نیست.
پیشنهاد دادن این تنظیمات از سوی اینتل نشان دهنده آن است که خود اینتل هنوز مطمئن نیست منبع برق بی نهایت مادربوردها دلیل اصلی مشکل باشند و مشکل اصلی را در این گونه تنظیمات و پارامترهای بایوس میبیند. بنابراین همانگونه که بیان کردیم این تنظیمات فعلا تجربه کاربری را بهبود میبخشند و مطمئن نیستیم که مشکل را کامل حل کنند.
خبر خوب این است که اینتل هنوز بر روی حل این مشکل کار میکند و آن را به فراموشی نسپارده تا صرفاً با عرضه نسل 15 مسئله را لاپوشانی کند، امّا خبر بدی که میتوانیم به کاربران ایرانی بدهیم این است که اگر منشأ این مشکل سخت افزاری تشخیص داده شود و اینتل درخواست بازگشت تمامی پردازنده های سری K نسل 13 و 14 را برای تعمیر و جایگزینی بدهد، کاربران ایرانی از این قضیه محروم هستند زیرا اکثر پردازنده های ایرانی بدون جعبه و گارانتی هستند و شرکت بدون جعبه کالایی برای تعویض قبول نمیکند.
منبع: tomshardware