نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/14

تلاش آمریکا برای کاهش وابستگی به چین

تلاش آمریکا برای کاهش وابستگی به چین

صادرات سرور ساخت چین به ایالات متحده کاهش یافته است

آمارهای اخیر نشان می دهد که صادرات سرورهای تولید شده در چین به ایالات متحده آمریکا، از 18.8 درصد در سال 2017 به 1.7 درصد در سال 2023 کاهش یافته است، این کاهش بخشی از تلاش های ایالات متحده برای کاهش وابستگی به تجهیزات فناوری اطلاعات ساخت چین است.

با این حال، تایوان و مکزیک همچنان از بزرگترین تامین کنندگان واردات سرور به ایالات متحده هستند، شرکت های بزرگ تولید کننده تراشه مانند TSMC و Foxconn که در تایوان مستقر هستند، از جمله تامین کنندگان اصلی سرورها و تراشه های مورد استفاده در آنها هستند.

این تغییر تا حد زیادی ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی فزاینده میان ایالات متحده و چین است، ایالات متحده نگران است که چین از این تجهیزات برای جاسوسی یا حملات سایبری علیه زیرساخت های حیاتی آمریکا استفاده کند.

این تغییر می تواند بر بازار جهانی سرورها و زنجیره تامین تاثیر بگذارد، با این حال، شرکت های آمریکایی و متحدان آنها در حال گسترش ظرفیت تولید خود هستند تا این خلا را پر کنند.

در نهایت، این تحول نشان دهنده تلاش های ایالات متحده برای کاهش وابستگی به تجهیزات فناوری اطلاعات ساخت چین و افزایش امنیت ملی در این حوزه است.

 

منبع: Tomshardware

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان