نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/20

iPad Pro 2024 معرفی شد.

iPad Pro 2024 معرفی شد.

خلاصه این معرفی و مشخصات این تبلت جدید را در این مقاله بخوانید.

هر ساله اپل طرح جدیدی از آیپدهای حرفه‌ای خود را به بازار عرضه می‌کند و مدل 2024 نیز از این قاعده مستثنا نیست. آیپد پرو 2024 با طراحی زیبا، مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند و ویژگی‌های کاربردی متعددی ارائه شده است تا یک گجت همه‌کاره فوق‌العاده برای کاربران حرفه‌ای باشد.

طراحی و نمایشگر

آیپد پرو جدید از یک بدنه فلزی بادوام و مقاوم با اتصالات صاف تشکیل شده است که به آن ظاهری شیک و مدرن می‌بخشد. نمایشگر با کیفیت تصویر فوق العاده، استفاده از پنل OLED، گواهینامه‌های استاندارد رنگ برای طراحان و هنرمندان، و استفاده از تکنولوژی دو پنل پشتی برای رسیدن به کنتراست و روشنایی بیشتر صفحه نمایش در هنگام حفظ بلک فورمیتی فوق العاده ای که تا کنون ندیده اید، سیاهی های این صفحه نمایش به معنای واقعی کلمه مانند نگاه کردن درون ووید (تاریکی محض) است.

به گفته خود اپل این بهترین صفحه نمایشی است که تاکنون ساخته‌اند و حفظ این مقدار از کیفیت همراه با نازک تر کردن قطر این تبلت، برگ برنده این مدل نسبت به سال های قبل در طراحی و نمایشگر آن است. اپل اسم این نمایشگر را Ultra Retina XDR گزاشته است.

عملکرد و سخت افزار

در قلب این دستگاه، تراشه M4 اپل قرار دارد که طبق ادعای اپل 50 درصد قدرت بیشتری نسبت به مدل M2 دارد ولی حرفی از مدل M3 به میان نیامده و مقدار دقیق قدرت این پردازنده در بنچمارک ها مشخص می‌شود ولی چیزی که اپل ادعا کرده این است که این چیپست بالاخره از ری تریسینگ و مش شیدینگ پشتیبانی می‌کند که بیشتر در پردازش بازی ها به کار می‌روند و باعث روان تر شدن و جذاب تر شدن محیط بازی خواهند شد.

علاوه بر آن اپل چندین بار در این کنفرانس از هوش مصنوعی و قدرت پردازشی این تبلت در پردازش های هوش مصنوعی نام برده است و باید در عمل ببینیم که چگونه از پس آن بر آمده.

امکانات و ویژگی‌ها

آیپد پروی جدید از وای‌فای 6E و 5G پشتیبانی می‌کند و در دو مدل 11 اینچی و 13 اینچی عرضه می‌شود. قلم این مدل با قیمت 129 دلار عرضه شده و قابلیت اتصال به مدل های قبلی را ندارد. کیبورد این مدل نیز 299 دلار برای مدل 11 اینچی و 349 دلار برای مدل 13 اینچی قیمت دارد.

از قابلیت های جدید این قلم می‌توان از چرخاندن قلم برای تغییر استایل و فشار دادن بدنه برای ورود به تنظیمات قلم و کنترل مشخصات آن نام برد. همچنین شما می‌توانید همانند یک قلم واقعی برای افزایش حجم قلم آن را مقداری کج کنید و لپتاپ این عمل را نیز تشخیص می‌دهد.

دوربین‌های با کیفیت برای عکاسی حرفه‌ای، سیستم صوتی قدرتمند و پشتیبانی از هدفون‌های بی‌سیم از دیگر ویژگی‌های برجسته است. این آیپد در مدل‌های مختلف ظرفیت و اتصال سلولار عرضه می‌شود.

نرم‌افزار و محیط کاربری

سیستم عامل iPadOS تغییر چندانی نداشته و بزرگترین پیشرفت در این چند مدت می‌توان به انتشار نسخه جدید FinalCut اشاره کرد. تجربه استفاده از این سیستم عامل همانند همیشه بسیار روان و خوشایند است.

خلاصه

آیپد پرو 2024 محصول جدیدی از اپل است که تجربه کاربری بسیار لذت بخشی را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند. طراحی زیبا، سخت‌افزار قدرتمند، ویژگی‌های متنوع و نرم‌افزار کارآمد در کنار کیفیت بی نظیر اپل، این دستگاه را به یک انتخاب برتر برای کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزگاید Tomsguide پیرامون نگاه اولیه به IPad Pro 2024

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان