نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/23

مشکلات آمریکایی ها با خدمات پس از فروش ایسوس

مشکلات آمریکایی ها با خدمات پس از فروش ایسوس

بررسی شکایات متعدد کاربران از این خدمات

اخیرا یک مشتری کانادایی سعی در تعمیر کارت گرافیک RTX 4090 سری راگ خود را داشته است، این مشتری مشکلی با کانکتور برق 16 پین این کارت گرافیک پیدا کرد و از ایسوس برای تعمیر آن درخواست کرده است.

قسمت جالب قضیه این است که ایسوس برای تعویض این کانکتور پلاستیکی آسیب دیده، مبلغ هنگفت 2750 دلار کانادایی (تقریباً 2050 دلار آمریکایی) را درخواست کرد! این در حالی است که خود کارت گرافیک RTX 4090 حدود 2000 دلار قیمت دارد.

بسیاری از کارشناسان این رقم را بسیار بیش از حد معقول و یک اقدام فریبکارانه از سوی ایسوس می دانند. جالب است بدانید که این کانکتور پلاستیکی قطعه ای نسبتا ارزان و قابل تعویض است.

این تازه ابتدای ماجراست، کانال یوتیوب Gamer Nexus نیز که شکایات زیادی از سمت کاربران و مخاطبان خود از پشتیبانی ایسوس دریافت کردند دست به یک آزمایش برای صحت سنجی این شکایات زدند، نتایج بسیار جالب بود.

آن ها یک دستگاه Rog Ally خود را که از ابتدا مشکل نخواندن کارت اس دی داشت و بعدا نیز مشکلی در جوی استیک سمت چپش پیدا کرده بود، کاملاً بازرسی کرده و از تمامی زوایا و قطعات آن سند برداری و عکس برداری کردند و آن را برای تعمیر به گارانتی ایسوس به صورت ناشناس تحویل دادند.

جوابی که ایسوس برای تعمیر دستگاه می‌دهد جالب است، نه تنها ایسوس در جواب نامه درخواست گارانتی در مورد مشکل اصلی صحبتی نمی‌کند بلکه سعی می‌کند برای خراش بسیار کوچکی در قاب دستگاه که توسط خودشان درست شده بوده نه Gamer Nexus مبلغ 200 دلار از آن ها دریافت کند!! برای دستگاهی که خود 700 دلار قیمت دارد، و در حالی که اولا این خراش آنقدر سطحی و غیر قابل دید بوده که اصلا نیاز به تعویض قاب دستگاه نداشته ثانیاً این خراش توسط خود آن ها درست شده بوده و Gamer Nexus به اندازه کافی برای اثبات این مطلب سند و مدرک جمع کرده است.

بعد از این که درخواست پول ایسوس توسط اعضای کانال رد شد و حاضر به پرداخت نشدند، هر چند روز یک باز پیامی از سوی ایمیل برای آن ها ارسال شده که در صورت عدم پرداخت دستگاه تعمیر نشده بازگردانده می‌شود، آن هم برای مشکلاتی که شامل گارانتی می‌شدند ولی ایسوس ادعا کرده به خاطر صدمه ای که اعضای کانال به بدنه دستگاه زدند، شامل گارانتی نمیشوند و سعی در گول زدن آن ها داشته تا پول بیشتری دریافت کند.

Gamer Nexus همچنین ادعا می‌کند تعداد شکایات کاربران پیرامون مشکلات خدمات پس از فروش ایسوس به اعضای کانال آنقدر زیاد است که تنها در یک ماه بیش از 30 شکایت در سایت آن ها ثبت می‌شود، و این تعداد نشان می‌دهد ماجرا فراگیرتر از این‌ها است.

این که آیا این کار ها توسط افراد سودجویی که در این شرکت کار می‌‎کنند انجام می‌شود یا جزء سیاست های خود شرکت است هنوز معلوم نیست، تنها چیزی که می‌دانیم و می‌توانیم بگوییم این است که اوضاع خدمات پس از فروش شرکت ایسوس در آمریکا اصلاً مطلوب نیست.

البته در نظر داشته باشید، این مشکلات برای گارانتی اصلی ایسوس در آمریکا است و ربطی به گارانتی های شرکتی و گارانتی ایسوس در ایران ندارند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون درخواست 2000 دلاری ایسوس برای تعمیر کارت گرافیک و کانال یوتیوب گیمرنکسوس Gamer Nexus پیرامون مشکلات خدمات پس از فروش ایسوس

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان