نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/24

محدودیت جدید برای رشد هوش مصنوعی

محدودیت جدید برای رشد هوش مصنوعی

زاکربرگ محدودیت های انرژی را مشکل جدید برای پیشرفت هوش مصنوعی دانست.

هوش مصنوعی یکی از بزرگترین فناوری های عصر حاضر است که تحولات زیادی را در زمینه های مختلف به وجود آورده است. با این حال، همانطور که مارک زاکربرگ هشدار داده است، محدودیت های انرژی در حال تبدیل شدن به مشکلی جدید برای رشد هوش مصنوعی هستند.

تا چندی پیش، دسترسی به کارت های گرافیک قدرتمند (GPU) برای پردازش هوش مصنوعی یک مشکل بزرگ بود، شرکت های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت به دنبال راه حل هایی برای این مشکل بودند و شرکت های انویدیا و اینتل و ای ام دی دست به تولیداتی برای این زمینه زدند، اما اکنون به نظر می رسد از این مرحله گذر کردیم و چالش جدیدی پیش روی صنعت هوش مصنوعی قرار گرفته است.

طبق هشدار زاکربرگ، محدودیت های انرژی در حال تبدیل شدن به گلوگاه جدید برای رشد هوش مصنوعی هستند، پردازش های پیچیده هوش مصنوعی نیازمند مصرف انرژی زیادی است و این امر می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

برای غلبه بر این چالش، شرکت ها و دانشمندان باید روی راه حل های جدید برای کاهش مصرف انرژی در پردازش های هوش مصنوعی تمرکز کنند. این می تواند شامل طراحی تراشه های کارآمدتر، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی الگوریتم ها باشد.

با این حال، این راه حل ها نیز با چالش هایی روبرو هستند. افزایش تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی، نیاز به پردازش های پیچیده تر و محدودیت های فیزیکی مانند فضای داده مرکزها، همگی از جمله موانعی هستند که باید برطرف شوند.

 

منبع: برگفته از سایت تامز هاردور Tomshardware پیرامون مشکلات پیش رو برای پیشرفت هوش مصنوعی

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان