نویسنده: محمد مهدی میرزابیکی نائینی     تاریخ خبر 1403/02/02

Llama 3 هوش مصنوعی جدید شرکت متا

Llama 3 هوش مصنوعی جدید شرکت متا

شرکت متا، که قبلاً با نام فیسبوک شناخته می‌شد، با معرفی Llama 3 و قابلیت‌های بی‌نظیر آن، قصد دارد تا استانداردهای جدیدی را در صنعت AI تعیین کند.

 نسخه جدید هوش مصنوعی شرکت متا، صاحب پلتفرم های اجتماعی معروف اینستگرام، واتس‌اپ و فیسبوک، با بهره‌گیری از میلیاردها پارامتر، قادر است تا متونی با دقت بالا و طبیعت‌گرایی بی‌سابقه‌ای تولید کند. این مدل، که توسط تیمی از مهندسان و دانشمندان داده شرکت متا توسعه یافته، به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند درک عمیقی از زبان انسانی داشته باشد و به سوالات پیچیده پاسخ دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته Llama 3، توانایی آن در فهمیدن و تولید متون به زبان‌های مختلف است. این امر، Llama 3 را به ابزاری چندزبانه تبدیل کرده که می‌تواند در موقعیت‌های گوناگون، از ترجمه متون گرفته تا تولید محتوای خلاقانه، به کار رود. 

علاوه بر توانایی‌های زبانی، Llama 3 در تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشین نیز برتری دارد. این مدل می‌تواند الگوهای پیچیده را در داده‌های بزرگ شناسایی کند و به توسعه‌دهندگان کمک کند تا بینش‌های عمیق‌تری از داده‌های خود به دست آورند.

شرکت متا با ارائه Llama 3 که یک هوش مصنوعی متن باز است، امکان استفاده و بهبود این مدل را برای توسعه‌دهندگان سراسر جهان فراهم کرده است.

در حال حاضر Meta AI که مجهز به این هوش مصنوعی جدید است در گروه های فیسبوک و بخش کامنت ها در برخی مناطق جهان فعال شده تا به مکالمه ها جواب دهد و با انسان ها تعامل داشته باشد.

شرکت متا می‌گوید جواب ها و کامنت ها و مکالمه های این هوش مصنوعی بر اساس خصوصیات افراد و پیام هایی که اشخاص در گروه ها ارسال کرده اند و تحلیل آن ها تولید می‌شود و طبق گفته متا ممکن است این اطلاعات و مکالمه ها برای تمرین دادن مدل های هوش مصنوعی استفاده شود تا شاهد عملکرد بهتر در نسخه های جدید باشیم.

پس هنگام تعامل با این هوش مصنوعی حواستان به اطلاعاتی که از خود ارائه می‌کنید باشد زیرا قرار است این اطلاعات توسط متا ذخیره شوند.

Llama 3 نه تنها یک دستاورد بزرگ برای شرکت متا است، بلکه یک پیشرفت قابل توجه برای کل صنعت هوش مصنوعی به شمار می‌رود. با این پیشرفت‌ها، ما شاهد تحولات بیشتری در نحوه تعامل انسان با فناوری خواهیم بود.

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان