نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/28

سامسونگ و اس کی هاینیکس از تولید DDR3 دست می‌کشند.

سامسونگ و اس کی هاینیکس از تولید DDR3 دست می‌کشند.

با تقاضای رو به رشد برای حافظه‌های HBM3 سامسونگ و اس کی هاینیکس، تصمیم گرفته‌اند تولید DDR3 را کنار بگذارند.

با تقاضای رو به رشد برای حافظه‌های HBM3 که بیشتر در زمینه هوش مصنوعی کاربرد دارند، دو شرکت بزرگ تولید کننده حافظه رم، سامسونگ و اس کی هاینیکس، تصمیم گرفته‌اند تولید نسل قدیمی‌تر DDR3 را کنار بگذارند.

افزایش تقاضا برای HBM3

HBM یا حافظه پرسرعت چندلایه، نوعی حافظه رم است که برای کارت‌های گرافیک قدرتمند و سیستم‌های هوش مصنوعی طراحی شده است. نسل جدید این حافظه، HBM3، دارای ظرفیت و سرعت انتقال داده بسیار بالاتری نسبت به DDR3 است و برای پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی ضروری محسوب می‌شود.

با توجه به تقاضای فزاینده بازار هوش مصنوعی، این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند تمرکز خود را بر تولید حافظه‌های HBM3 پیشرفته‌تر معطوف کنند. این امر باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی تولید خواهد شد.

گرچه DDR3 هنوز برای کاربردهای خانگی و تجاری استفاده می‌شود، اما این تصمیم می‌تواند در بلندمدت به افزایش قیمت این نوع حافظه‌ها منجر شود. از طرف دیگر، رقابت شدید در زمینه HBM3 ممکن است باعث کاهش قیمت این نوع حافظه‌های پیشرفته شود.

در نهایت، این تحول نشان‌دهنده گرایش صنعت به سمت تولید حافظه‌های سریع‌تر و کارآمدتر برای پردازش‌های هوش مصنوعی است که نیازمند منابع حافظه قدرتمند هستند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون توقف تولید رم های DDR3

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان