نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/28

تولید حافظه پرسرعت HBM برای تراشه‌های هوش مصنوعی در چین

تولید حافظه پرسرعت HBM برای تراشه‌های هوش مصنوعی در چین

با اعمال تحریم های آمریکا، چین دست به تولید این حافظه‌ها زده است.

با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت نیمه‌هادی چین، شرکت‌های چینی برای کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی تلاش می‌کنند. یکی از این زمینه‌ها، تولید حافظه پرسرعت HBM (Hybrid Memory Cube) است که برای پردازش‌های حجیم داده در هوش مصنوعی ضروری است.

تراشه‌سازان چینی از جمله YMTC، CXMT و Ingine قصد دارند تولید انبوه HBM را آغاز کنند. با این حال، آنها حدود یک دهه از رهبران بازار مانند سامسونگ عقب هستند. تولیدکنندگان چینی باید سرمایه‌گذاری کلانی در زیرساخت‌ها و تحقیق و توسعه انجام دهند تا بتوانند این شکاف را پر کنند.

چرا HBM برای چین مهم است؟

صنعت نیمه‌هادی چین به شدت به واردات قطعات حیاتی مانند حافظه‌های پیشرفته از خارج وابسته است. این وابستگی، ریسک بزرگی برای در حوزه هوش مصنوعی و ابررایانه‌ها به شمار می‌رود. توسعه فناوری HBM داخلی می‌تواند این ریسک را کاهش دهد.

با این حال، چین هنوز در مراحل اولیه است و چالش‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف فنی و مالی پیش رو دارد. اقدامات اخیر آمریکا نیز دسترسی به تجهیزات و دانش فنی پیشرفته را برای چین سخت‌تر کرده است.

در نهایت، پیشرفت چین در تولید HBM نشان‌دهنده تلاش این کشور برای کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی و حفظ جایگاه در عرصه فناوری‌های پیشرفته است.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون ساخت رم های HBM توسط چین

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان