نویسنده: محمد مهدی میرزابیکی نائینی     تاریخ خبر 1403/02/28

کوالکام زودتر از اپل دست به کار شد.

کوالکام زودتر از اپل دست به کار شد.

Qualcomm آماده می شود پشتیبانی رسمی از لینوکس را برای Snapdragon X آغاز کند.

کوالکام در حال آماده سازی پشتیبانی رسمی از سیستم عامل لینوکس برای تراشه قدرتمند Snapdragon X Elite است. این گام Qualcomm را در موقعیتی قرار می دهد که اپل هنوز در آن قرار ندارد.

اگرچه پشتیبانی پایه لینوکس برای Snapdragon X Elite در حال حاضر موجود است، اما برخی از قابلیت های کلیدی این تراشه هنوز در محیط لینوکس فعال نیستند. با پشتیبانی رسمی کوالکام، کاربران می توانند از کارایی کامل این تراشه در لینوکس بهره مند شوند.

این تصمیم برای کاربران شرکتی مهم است زیرا آنها می توانند از لپ تاپ های قدرتمند مبتنی بر ARM با سیستم عامل مورد علاقه خود، لینوکس، بهره مند شوند. این امر به افزایش گزینه ها برای کاربران لینوکس در بازار لپ تاپ های تجاری کمک می کند.

بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند که اپل اولین شرکت باشد که چنین گامی را در حوزه ARM بردارد، اما کوالکام با این اقدام، خود را به عنوان یک پیشگام در این زمینه معرفی کرده است.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهادرور پیرامون آمادگی کوالکام برای پشتیبانی لینوکس در Snapdragon X

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان