نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/28

فراگیر شدن نمایشگر های OLED

فراگیر شدن نمایشگر های OLED

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال جاری، 134 میلیون دستگاه نمایشگر OLED در سراسر جهان ارسال خواهد شد.

ویژگی‌های برجسته نمایشگرهای OLED

نمایشگرهای OLED از تکنولوژی سلف-امیسیون (self-emitting) بهره می‌برند که باعث تولید سیاه‌های عمیق و کنتراست بسیار بالا می‌شود. به عبارت دیگر در مناطق تاریک، پیکسل ها در واقع خاموش شده و هیچ نوری از آن ها ساطع نمی‌شود و با این روش می‌توانید رنگ مشکی را در این صفحه نمایش به صورت واقعی تماشا کنید.

از دیگر مزایای این نمایشگرها زوایای دید گسترده‌ی آن هاست که تجربه خوبی هنگام تماشای چند نفره ارائه می‌کند، همچنین این نمایشگرها در این دوره زمانی بهترین زمان پاسخگویی را ارائه می‌دهند که برای گیمرها مزیت خیلی تأثیرگزاری است.

همه‌ی این امکانات در کنار مصرف انرژی کمتر این نمایشگر‌ها را برای کاربران بسیار جذاب کرده و تقاضای آن‌ها روز به روز بالا می‌رود.

در حال حاضر بیشترین نمایشگر های OLED توسط سامسونگ تولید می‌شود و این شرکت 36 درصد این بازار را در اختیار دارد و انتظار می‌رود این رقم با مدل های 2024 این شرکت افزایش پیدا کند.

نمایشگرهای OLED در انواع دستگاه‌ها از جمله تلویزیون‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها کاربرد دارند. همچنین در آینده نزدیک، انتظار می‌رود که نمایشگرهای OLED در زمینه‌های تازه‌ای نظیر خودروها، تجهیزات پزشکی و سایر کاربردهای صنعتی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون فراگیر شدن نمایشگر های OLED

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان