نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/29

هدفون‌های هوشمند ضد نویز با استفاده از هوش مصنوعی

هدفون‌های هوشمند ضد نویز با استفاده از هوش مصنوعی

محققی در دانشگاه واشینگتون هدفونی طراحی کرده که هوشمندانه صداهای اطراف را حذف می‌کند.

در جهان پر سر و صدای امروز، هدفون‌های نویز کنسلینگ کمک بزرگی به کاهش آلودگی صوتی محیط می‌کنند. یک محقق به نام شیام گولاکوتا از دانشگاه واشینگتون به کمک تیم خود موفق به توسعه فناوری جدیدی شده که نویز صوتی محیط را به کمک هوش مصنوعی شناسایی و حذف می‌کند.

این تکنولوژی از یادگیری ماشین برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا صداهای محیطی مختلف را تشخیص دهد. سپس با استفاده از فناوری نویز کنسلینگ فعال، این صداها را به طور هدفمند حذف می‌کند، برخلاف گوشی‌های نویز کنسلینگ معمولی که تمام صداهای محیط را حذف می‌کنند، این فناوری امکان انتخاب صداهای خاصی را برای حذف می‌دهد.

این تکنولوژی می‌تواند کاربردهای متنوعی در زمینه سلامتی، ایمنی و تجربه کاربری داشته باشد. برای مثال، در محیط‌های پرسر و صدا مانند کارخانه‌ها یا مراکز درمانی، به کارگران یا پرستاران امکان می‌دهد تا فقط صداهای هشدار ایمنی را بشنوند، همچنین می‌تواند در زمینه سرگرمی، کنترل دقیق‌تر صدا را فراهم کند.

در مجموع، این فناوری می‌تواند تجربه گوش دادن به موسیقی، بازی‌های ویدیویی و یا فیلم‌ها را بهبود بخشد و از آلودگی صوتی غیرضروری جلوگیری کند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون هدفون های نویزکنسلیگ با کمک هوش مصنوعی

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان