نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/03/02

ارائه مشخصات معماری Zen5 به زودی

ارائه مشخصات معماری Zen5 به زودی

AMD به ارائه معماری Zen5 در رویداد Hot Chips 2024 می پردازد.

طبق گزارشات اخیر، شرکت AMD قصد دارد جزئیات معماری جدید پردازنده های Ryzen خود موسوم به Zen5 را در کنفرانس Hot Chips 2024 که در ماه آگوست برگزار می شود، ارائه کند. این رویداد محلی برای شرکت ها و متخصصان فناوری است تا آخرین دستاوردهای خود در زمینه طراحی تراشه و معماری را به اشتراک بگذارند.

معماری Zen5 جایگزین نسل فعلی Zen4 خواهد شد و انتظار می رود پیشرفت های قابل توجهی را از نظر عملکرد، کارایی انرژی و قابلیت های جدید به ارمغان بیاورد. AMD تاکنون جزئیات زیادی در مورد ویژگی های Zen5 فاش نکرده است، اما احتمالاً شاهد بهبودهایی در فرآیند لیتوگرافی، معماری پردازنده و پشتیبانی از تکنولوژی های نوین خواهیم بود.

کنفرانس Hot Chips یکی از مهمترین رویدادهای فناوری در زمینه معماری تراشه به شمار می رود و شرکت هایی مانند اینتل و انویدیا نیز در این رویداد شرکت خواهند کرد تا از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کنند.

AMD همچنین اعلام کرده است که قصد دارد از سوکت AM5 برای پردازنده های آینده خود تا سال 2025 پشتیبانی کند، این امر به معنای آن است که کاربران می توانند از معماری Zen5 بر روی مادربردهای موجود با سوکت AM5 استفاده کنند.

 

منبع: برگرفته از سایت Videocardz پیرامون ارائه مشخصات Zen5 در Hotchips

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان