نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/03/03

ویروس‌ها در کمتر از دقایقی سیستم‌های ویندوز قدیمی را آلوده می‌کنند

ویروس‌ها در کمتر از دقایقی سیستم‌های ویندوز قدیمی را آلوده می‌کنند

ویندوز های XP و 2000 بعد از دقایقی اتصال به اینترنت به چند ویروس مختلف آلوده شدند.

در یک آزمایش اخیر، محققان دریافتند که رایانه‌های قدیمی که از سیستم‌عامل‌های ویندوز XP و 2000 استفاده می‌کنند، تنها در عرض چند دقیقه پس از اتصال به اینترنت، توسط ویروس‌ها و بدافزارها آلوده می‌شوند.

نتایج این آزمایش نشان داد که متوسط زمان لازم برای آلودگی یک رایانه ویندوز XP تنها 4 دقیقه و برای ویندوز 2000 حدود 20 دقیقه بود، این سرعت آلودگی بسیار بالا و باورنکردنی است.

این آزمایش تأکید می‌کند که چقدر مهم است که کاربران سیستم‌های خود را به‌روز نگه دارند و از آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای امنیتی استفاده کنند، سیستم‌عامل‌های قدیمی بسیار آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند در معرض حملات بدافزاری قرار گیرند.

در نهایت، این آزمایش یادآوری می‌کند که امنیت سایبری باید همیشه در اولویت قرار گیرد. کاربران باید از آخرین به‌روزرسانی‌ها و راهکارهای امنیتی استفاده کنند تا از سیستم‌های خود در برابر تهدیدات آنلاین محافظت کنند.

 

برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون خطرات امنیتی ویندوز های قدیمی

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان