نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/03/05

شکایت از سازنده Call Of Duty

شکایت از سازنده Call Of Duty

شرکت متا از اکتیویژن بلیزارد بابت محتوای خشونت آمیز در بازی های آن ها شکایت کرد.

دعوای حقوقی تازه‌ای بین شرکت‌های بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی و فناوری واقعیت مجازی شکل گرفته است. متا (شرکت سابق فیس‌بوک) شکایتی را علیه اکتیویژن بلیزارد، شرکت سازنده بازی محبوب Call of Duty، ثبت کرده است.

طبق ادعای متا، اکتیویژن از انیمیشن خشونت‌آمیز و تروریستی در بازی Call of Duty: Modern Warfare II الهام گرفته است که شبیه به تیراندازی مرگبار در مدرسه اوولد در تگزاس در سال 2022 بوده است. متا مدعی است که این موضوع باعث آسیب روانی به بازیکنان و کارمندان این شرکت شده است.

اکتیویژن این ادعاها را رد کرده و اعلام کرده است که هیچ ارتباطی بین بازی آن‌ها و این حادثه تروریستی وجود ندارد. آن‌ها همچنین متا را به دنبال جلب توجه بی‌مورد متهم کرده‌اند.

از سوی دیگر، متا خواستار جبران خسارت مالی شده است و ادعا می‌کند که محتوای بازی اکتیویژن باعث افزایش ترس و اضطراب در محیط کار آن‌ها شده است.

این پرونده می‌تواند تبعات گسترده‌ای برای صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد. اگر دادگاه‌ها حکم را به نفع متا صادر کنند، ممکن است محدودیت‌های بیشتری برای نمایش خشونت در بازی‌ها وضع شود، با این حال، برخی منتقدان معتقدند که این امر می‌تواند به آزادی بیان و خلاقیت در این صنعت آسیب برساند.

این دعوای حقوقی احتمالاً مدت زیادی طول خواهد کشید و نتیجه آن می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر روند توسعه بازی‌های ویدیویی در آینده داشته باشد.

 

منبع: برگرفته از سایت د ورج TheVerge پیرامون شکایت متا از اکتیویژن بلیزارد

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان