نویسنده: محمد مهدی میرزابیکی نائینی     تاریخ خبر 1403/03/09

تصویر زمینه پیش فرض ویندوز 10 واقعی است.

تصویر زمینه پیش فرض ویندوز 10 واقعی است.

تصویر زمینه پنجره های ویندوز 10 از طریق نوری واقعی درست شد.

برخلاف تصور عمومی، تصویر زمینه مشهور و نمادین ویندوز 10 با رایانه و از طریق رندر سازی کامپیوتری ساخته نشده بود. در عوض، مایکروسافت از یک رویکرد هنری و خلاقانه برای ایجاد آن استفاده کرد.

ریک بایرز و برادلی جی مونا برای این پروژه استخدام شدند، آنها یک پردۀ بزرگ با نوارهای رنگی را در یک اتاق تاریک گسترده کردند. سپس با استفاده از یک لیزر واقعی، که توسط یک کامپیوتر کنترل می‌شد، نور از پشت پرده عبور داده شد.

این روش منحصر به فرد موجب شد که نور واقعی با الگوی پیچیده روی پرده بیفتد و سایه های زیبا و سه بعدی ایجاد کند. مونا این لحظه را با یک دوربین فیلم برداری کرد تا تصاویر را ضبط کند.

از میان هزاران تصویر گرفته شده، یک تصویر خاص به عنوان پس زمینه ویندوز 10 انتخاب شد. مایکروسافت این تصویر را انتخاب کرد زیرا از بازتابهای غیرمنتظره نور و سایه های پیچیده آبشاری تشکیل شده بود که احساس عمق و پویایی را القا می کرد.

این پروژه مثالی از تلفیق فناوری و هنر است. مایکروسافت با استفاده از یک روش خلاقانه و متفاوت، توانست یک تصویر زمینه واقع گرایانه و در عین حال زیبا و هنری برای ویندوز 10 خلق کند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون درست کردن تصویر زمینه ویندوز 10

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان