نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/03/09

بنچمارک درز کرده از پردازنده سری AMD 9000

بنچمارک درز کرده از پردازنده سری AMD 9000

طبق این بنچمارک، پردازنده جدید AMD از 14900K در پردازش تک هسته ای عقب می‌افتد.

نتایج بنچمارک های درز کرده نشان می دهند که پردازنده های Ryzen 9000 از نسل بعدی AMD مبتنی بر معماری Zen 5 ممکن است در عملکرد تک رشته ای از Core i9-14900K اینتل عقب بیفتد.

یکی از این نمونه های آزمایشی که ظاهراً از یکی از اعضای تیم پردازنده لپ تاپ AMD آمده، یک پردازنده 5.8 گیگاهرتزی است که به نظر می رسد با مدل Core i9-13900K اینتل در عملکرد تک رشته ای رقابت می کند و از سری جدید آن یعنی Core i9-14900K در این عملکرد عقب می‌ماند.

با این حال، همانطور که از طراحی هسته Zen5 انتظار می رود، CPU جدید لیتوگرافی 3 نانومتری به احتمال زیاد رضایت بخش تر خواهد بود و از نظر چند رشته ای و کارایی عملکرد بهتری از CPU های نسل فعلی خواهد داشت. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به پردازنده های Ryzen 7000 کنونی خواهد بود که از لیتوگرافی 5 نانومتری استفاده می کنند.

همچنین پردازنده های نسل سیزده و چهارده Intel برای رسیدن به آن اعداد قابل مشاهده در بنچمارک هایی که تا کنون منتشر شده بخش زیادی از سلامت و عمر پردازنده را در معرض خطر قرار می‌دهند، همانگونه که در این مقاله اشاره کردیم، و باید دید عملکرد پردازنده های جدید AMD همانند نسل قبل از این خطرات و مشکلات دور خواهند ماند یا به سرنوشت Intel دچار می‌شوند.

در حالی که این داده ها هنوز غیررسمی هستند، آنها نشان می دهند که AMD می تواند تا حد زیادی در عملکرد تک رشته ای بهبود یابد و رقابت نزدیکی با اینتل داشته باشد. با این حال، برای قضاوت نهایی باید منتظر ارزیابی های رسمی پس از عرضه محصول باشیم.

 

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهادرور Tomshardware پیرامون بنچمارک درز کرده از سری جدید AMD

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان