نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/03/16

آینده بازار کامپیوتر های ویندوزی در انحصار Qoalcomm

آینده بازار کامپیوتر های ویندوزی در انحصار Qoalcomm

مدیرعامل این شرکت از تصاحب 50 درصدی این بازار توسط پردازنده های معماری Arm خبر می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کوالکام، کریستیانو آمون، در مصاحبه با خبرنگاران حین نمایشگاه کامپیوتکس پیش‌بینی کرده است که پردازنده‌های Arm تا پنج سال آینده توانایی تصاحب 50 درصد از بازار رایانه‌های شخصی ویندوزی را خواهند داشت. برخی از شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار نیز انتظار دارند که تراشه‌های اسنپدراگون ظرف سه سال آینده 60 درصد از فروش آنها را تشکیل دهند.

این خبر نشان می‌دهد که کوالکام قصد دارد بازار رایانه‌های شخصی را با معماری Arm خود تسخیر کند. شرکت‌های سازنده سخت‌افزار نیز به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی انرژی هستند که این امر با استفاده از تراشه‌های Arm محقق می‌شود.

ورود گسترده‌تر پردازنده‌های Arm به بازار رایانه‌های شخصی می‌تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند. اینتل که سال‌هاست بر این بازار تسلط داشته، ممکن است با چالش‌های جدی مواجه شود.

در نهایت، آینده بازار رایانه‌های شخصی به عملکرد واقعی پردازنده‌های Arm و میزان پذیرش آنها توسط کاربران بستگی خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد که تغییرات عمده‌ای در راه است.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون مصاحبه مدیرعامل کوالکام با خبرنگاران در کامپیوتکس

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان