نویسنده: محمد مهدی میرزابیکی نائینی     تاریخ خبر 1403/04/16

بازی‌ کردن در معماری ARM دچار چالش شده است.

بازی‌ کردن در معماری ARM دچار چالش شده است.

لپ‌تاپ‌های Snapdragon X Elite کوالکام با مشکلات ناسازگاری با بازی‌های زیادی روبرو شدند.

لپ‌تاپ‌های Snapdragon X Elite کوالکام که با معماری ARM کار می‌کنند، قرار بود تجربه بازی روان و بدون نقص را در ویندوز ارائه دهند. اما با گذشت زمان، مشخص شده که این لپ‌تاپ‌ها با مشکلات ناسازگاری زیادی در اجرای بسیاری از بازی‌ها روبرو هستند.

برخی از بازی‌ها مانند Minecraft و Roblox به خوبی کار می‌کنند، اما بازی‌های محبوب دیگری مانند Call of Duty: Warzone، Apex Legends و Destiny 2 با مشکلات زیادی روبرو هستند. کوالکام ادعا کرده بود که با تراشه‌های Snapdragon X خود، بازی‌ها به طور کامل قابل اجرا خواهند بود. اما واقعیت چیز دیگری است.

این کمبود سرعت و قدرت در بعضی بازی ها به قدر زیادی محسوس است. مثلا در بازی Civilization VI گرافیک آنبورد Intel Arc توانست عملکرد 3.5 برابری نسبت به گرافیک آنبورد Qualcomm Adreno X1 از خود نشان دهد. البته تمامی بازی ها اینگونه نیستند، کوالکام در لیستی شامل 1259 بازی آماده برای ARM بازی هایی را که کمترین مشکل را در این لپتاپ ها دارند نشان می‌دهد اما اکثر آن ها بازی های ساده و سبکی هستند که به قدرت پردازشی بالایی نیاز ندارند.

مسئله اصلی این است که بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای مدرن، بر روی پردازنده‌های x86 نوشته و بهینه شده‌اند. لپ‌تاپ‌های Snapdragon X Elite از معماری ARM استفاده می‌کنند که با اجرای این نوع برنامه‌ها مشکل دارند. در حالی که این لپ‌تاپ‌ها برای کارهای روزمره و اداری مناسب هستند، اما اگر قصد بازی با عملکرد بالا را دارید، بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های x86 از اینتل یا AMD بروید.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون مشکلات بازی ها برو روی لپتاپ های Snapdragon X

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان