نویسنده: محمد مهدی میرزابیکی نائینی     تاریخ خبر 1403/04/17

رونمایی از اولین کابل Thunderbolt 5 در جهان

رونمایی از اولین کابل Thunderbolt 5 در جهان

اولین کابل Thunderbolt 5 در جهان با سرعت 120 گیگابیت بر ثانیه و توانایی شارز 240 وات رونمایی شد.

اولین کابل Thunderbolt 5 جهان که از سرعت انتقال داده ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه و توان شارژ ۲۴۰ وات برخوردار است، به تازگی با قیمت ۲۳ دلار عرضه شده است. این کابل با پشتیبانی از Thunderbolt 5، می‌تواند از سرعت انتقال داده فوق العاده ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه بهره ببرد که دو برابر نسل قبلی آن است.

علاوه بر سرعت بالا، Thunderbolt 5 قادر است تا ۲۴۰ وات برق را برای شارژ سریع دستگاه‌ها انتقال دهد که برای لپ تاپ‌های قدرتمند و دستگاه های پورتال بسیار مناسب است. این کابل با پورت‌های Thunderbolt قدیمی‌تر نیز سازگار است اما در این حالت، از سرعت و توان محدودتر نسل‌های قبلی بهره می‌برد.

Thunderbolt 5 علاوه بر سرعت و توان بالا، از ویژگی‌های دیگری مانند انتقال ویدیو با رزولوشن 8K، اتصال چندین مانیتور با یک کابل و غیره برخوردار است. این فناوری بیشتر برای کاربران حرفه‌ای در حوزه‌های ویرایش ویدیو، گرافیک، هنری و دیگر کارهای سنگین مناسب است که به انتقال داده‌های حجیم و پردازش سریع نیاز دارند.

 با معرفی Thunderbolt 5، انتظار می‌رود که این فناوری به طور گسترده در لپ تاپ‌ها، ایستگاه‌های کاری و تجهیزات حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد و گام بزرگی در جهت افزایش سرعت و کارایی انتقال داده محسوب شود.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون معرفی کارت Tuhnderbolt 5

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان