نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/04/17

شایعه پشتیبانی کامل سری Ryzen 9000 X3D از اورکلاک

شایعه پشتیبانی کامل سری Ryzen 9000 X3D از اورکلاک

بنابر شایعات، این نسل از اورکلاک کامل پشتیبانی خواهد کرد، بر خلاف سری Ryzen 7000 X3D

بنا بر شایعات، سری پردازنده‌های AMD Ryzen 9000X3D این شرکت اولین مجموعه از پردازنده‌های X3D خواهد بود که از قابلیت اورکلاک کامل پشتیبانی می‌کند، این یعنی کاربران می‌توانند فرکانس پردازنده‌های اصلی، فرکانس حافظه کش L3 جدید ساخته شده با استفاده از فناوری 3D V-Cache و ولتاژ پردازنده را تنظیم کنند

این موضوع در حالی است که پردازنده‌های Ryzen 7000X3D فعلی از تنظیم دستی فرکانس L3 3D V-Cache جلوگیری می‌کنند و تنها مجاز به اورکلاک پردازنده هستند، علاوه بر پشتیبانی از اورکلاک کامل در X3D، گزارش‌ها حاکی از آن است که پردازنده‌های Zen5 در Ryzen 9000 از پشتیبانی بهتری برای حافظه DDR5 بهره خواهند برد.

این می‌تواند باعث افزایش کارایی در برنامه‌ها و بازی‌هایی شود که به پهنای باند حافظه حساس هستند. پردازنده‌های Zen4 فعلی نیز از DDR5 پشتیبانی می‌کنند، اما انتظار می‌رود Zen5 با بهینه‌سازی‌های بیشتر، از این نوع حافظه بهره بیشتری ببرد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که پردازنده‌های Zen5 از نظر مصرف انرژی کارآمدتر خواهند بود و از فناوری EXPO Memory پشتیبانی خواهند کرد که به بهبود کارایی در برخی کاربردها کمک می‌کند.  با این حال، هنوز جزئیات زیادی در مورد پردازنده‌های Ryzen 9000 و Zen5 در دسترس نیست و باید منتظر اطلاعات بیشتری از AMD باشیم.

با توجه به پیشرفت‌های قابل توجه در هر نسل جدید پردازنده‌های AMD، انتظار می‌رود که Ryzen 9000 و Zen5 نیز گام بزرگی در عملکرد و کارایی باشند.

 

منبع: برگرفته از سایت ویدیوکاردز VideoCardz پیرامون شایعات اورکلاک در سری X3D پردازنده های 9000 ryzen

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان