نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/04/18

هارد های M.2 SSD 16TB در راه اند.

هارد های M.2 SSD 16TB در راه اند.

kioxia نیز همانند Western digital از حافظه های Nand دو ترابایتی خود رونمایی کرد.

انتظار می رود حافظه های SSD با ظرفیت بالا، برای نصب روی رایانه های رومیزی و لپ تاپ‌ها، به زودی عرضه شوند. شرکت Kioxia اخیراً مانند شرکت Western Digital، حافظه ناند سه بعدی 2 ترابایتی QLC جدیدی خود را معرفی کرده است که می توان از آن ها برای ساخت حافظه های SSD با ظرفیت بالا تا 16 ترابایت استفاده شود.

این نانداها از فناوری اتصال از روی (TSV) و یک ساختار سه بعدی بهره می برند که می تواند تراکم و ظرفیت ذخیره سازی را افزایش دهد، بنابراین، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که حافظه های SSD با ظرفیت بالاتر در مدل های M.2 کوچک تر و نازک تر ظاهر شوند.

برای مثال می‌‎توان یک هارد SSD 4 ترابایتی را در یک مدل M.2 2242 درست کرد یا یک هارد SSD 8 ترابایتی را در مدل M.2 2260 یا هارد 16 ترابایتی را در مدل M.2 2280، و این افزایش حجم دو برابری را نسبت به مدل های روز بازار به مشتریان ارائه می‌دهد.

این پیشرفت می تواند تأثیر قابل توجهی بر کاربران داشته باشد که به فضای ذخیره سازی بزرگ برای کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو، پردازش داده و بازی های با حجم بالا نیاز دارند، مخصوصاً بازی های جدید که حجمشان به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرده است. برای مثال، شایعاتی پخش شد پیرامون این که نسخه جدید بازی GTA قرار است حجمی حدود 750 گیگابایت داشته باشد، با این که این عدد بعداً توسط راک استار تکذیب شد اما دور از ذهن نیست که با آپدیت های بعدی به این حجم برسد همانگونه که بازی هایی مانند Call of duty با آپدیت های خود به حجمی معادل 230 گیگابایت دست پیدا کرد با این که ابتدا با 100 گیگابایت شروع شده بود.

در حال حاظر در مورد تاریخ عرضه یا قیمت این مدل از حافظه های جدید، اطلاعاتی در دسترس نیست اما با توجه به تجربیاتی که در زمینه سخت افزار پیدا کردیم می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که قیمت این حافظه ها قرار است در ابتدا بسیار گران باشد، همانند حافظه های M.2 Pcie Gen5 هایی که در بازار فعلی موجود هستند و انتظار می‌رود با افزایش تولید و عرضه آرام آرام قیمت آن ها کاهش پیدا کند و ارزش خرید بالایی پیدا کنند.

 

منبع: برگرفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون امکان عرضه هارد های SSD با حافظه 16 ترابایتی

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان