نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/04/18

Battle Mage در راه است؛ اطلاعات جدید پیرامون کارت های گرافیک جدید اینتل

Battle Mage در راه است؛ اطلاعات جدید پیرامون کارت های گرافیک جدید اینتل

شواهدی از شروع ترانزیت چیپ‌ست‌های گرافیکی نسل بعدی اینتل با نام رمز Battlemage پدیدار شد.

با نزدیک شدن به زمان عرضه این محصولات، وب‌سایت‌های مختلف مدارک حمل و نقل را کشف کردند که نشان می‌دهد اینتل شروع به ارسال ابزارهای آزمایشی BMG X2 و BMG X3 برای تست تراشه‌های Battlemage کرده است.

BMG احتمالاً مخفف "Battlemage Graphics" است که نشان‌دهنده نام رمز این خط تولید جدید از پردازنده‌های گرافیکی اینتل است. هرچند هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این محصولات در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که Battlemage جایگزینی قدرتمندتر برای سری Arc فعلی باشد.

سری Arc نخستین تلاش اینتل برای ورود به بازار کارت‌های گرافیک رقابتی بود، با وجود عملکرد قابل قبول و قیمت مناسب، این سری نتوانست بخش قابل توجهی از سهم بازار را از دست رقبای سنتی خود مانند انویدیا و ای‌ام‌دی بگیرد، به خاطر مشکلات نرم‌افزاری و عدم بهینه بودن درایور ها.

اما Battlemage می‌تواند فرصت دیگری برای اینتل باشد تا جایگاه خود را در این بازار تثبیت کند. با یادگیری از تجربیات قبلی و بهبود عملکرد و ویژگی‌ها، شاید این بار اینتل بتواند رقابت جدی‌تری را با انویدیا و ای‌ام‌دی داشته باشد.

بازار کارت‌های گرافیک سالهاست که تحت سلطه انویدیا و ای‌ام‌دی بوده است. اگر اینتل بتواند با Battlemage یک محصول قدرتمند و رقابتی را ارائه دهد، می‌تواند موازنه قدرت را در این بازار تغییر دهد و گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد و دوباره رقابتی سالم را در این بازار ایجاد کند.

به جهت آن که این بازار بیشتر در انحصار انویدیا و بعضا AMD قرار داشت، شاهد کاهش قدرت در نسل های جدید و افزایش قیمت کارت های گرافیک در طی این سال ها بودیم، اما حالا رقابت بیشتر می‌تواند به نوآوری‌های بیشتر، قیمت‌های مناسب‌تر و در نهایت سود بیشتر برای کاربران منجر شود؛ به عبارت دیگر، هر چقدر رقابت سالم در این بازار بیشتر شود، بیشتر به نفع مشتریان است. بنابراین، آینده بازار گرافیک با وجود اینتل به عنوان یک بازیگر جدی، بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

 

منبع: برگفته از سایت تامزهاردور Tomshardware پیرامون اطلاعات شیپینگ گرافیک های جدید اینتل

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان