نویسنده: مهدی میرزابیگی     تاریخ خبر 1403/02/18

اینتل دستور داده تنظیمات پیش فرض مادربورد ها عوض شود.

اینتل دستور داده تنظیمات پیش فرض مادربورد ها عوض شود.

اینتل می خواهد تنظیمات پیش فرض در PL1 و PL2 در 125W و W188 تا پایان ماه می توسط سازندگان مادربرد تنظیم شود.

اینتل از تولیدکنندگان مادربرد خواسته است که تا پایان ماه می امسال تنظیمات پیش فرض را برای پردازنده های نسل 13 و 14 اینتل در PL1 روی 125 وات و در PL2 روی 188 وات تنظیم کنند، این اقدام در پاسخ به مشکلات این پردازنده ها (که در این مقاله مفصل توضیح دادیم) داده شده است.

بنابر ادعای اینتل، تنظیمات پیشفرض بالاتر توسط سازندگان مادربرد باعث ناپایداری و خرابی زودرس در برخی از پردازنده های پرچمدار اینتل شده است. این مشکل بیشتر در پردازنده های Core i9-13900K و Core i9-14900K گزارش شده است.

این تنظیمات باعث کاهش عملکرد تا 8-9 درصد در مقایسه با تنظیمات خودکار فعلی شود (که آن را نیز در این مقاله توضیح دادیم)، با این حال، این تغییر برای جلوگیری از خرابی پردازنده ها و ناپایداری سیستم ضروری است.

واکنش کاربران به این تغییر متفاوت بوده است. برخی از آنها نگران کاهش عملکرد هستند، در حالی که دیگران از اینتل برای حل مشکلات پایداری پردازنده های خود قدردانی می کنند.

در نهایت، این تغییر برای حفظ پایداری و طول عمر پردازنده های اینتل ضروری است. اگرچه ممکن است عملکرد کمی کاهش یابد، اما این بهای کوچکی برای جلوگیری از خرابی پردازنده‌ای است که غالباً در کشور ما گارانتی ندارد.

 

منبع: برگرفته از سایت بنچ لایف Benchlife درباره دستور اینتل به شرکت های مادربورد سازی درباره برنامه پیش‌فرض مادربورد های نسل 13 و 14

*
*




گروه مهندسی سحاب - برنامه نویسی - برنامه نویس فول استک مدیریت شارژ ماهانه ساختمان شارژانه وبسایت شخصی سید محمد جواد سجادی - برنامه نویس - برنامه نویس فول استک - javad sajadi programmer developer, sajadi developer, جواد سامانه جامع خدمات مادر و کودک دایه و مشاوره در حوزه های ازدواج و فرزند آوری, دایه,سامانه جامع مادر و کودک دایه,مشاوره مادر و کودک,مقالات بارداری,کمک به مادر,هفته های بارداری گالری دوربین قدیمی,گالری ظروف قدیمی,گالری سکه و اسکناس و تمبر,گالری چراغ قدیمی,تلوزیون قدیمی,ظروف چینی سنتی,چراغ نفتی,گالری ریحان , لوازم سنتی , کلکسیونی , عتیقه مشاوره اسلامی کودک و نوجوان, موسسه اخلاق و تربیت, مشاوره اسلامی,روانشناسی اسلامی,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره کودک,مشاوره نوجوان,مشاوره آنلاین,تربیت دينی,تربیت اخلاقی و جنسی,اختلالات رفتاری,مهارت های مادرانه,مسائل نوجوانان